i'm on my way so don't close that gate

Hallooo bloggen! Här har det varit dött ett tag.. Tyvärr tänker jag inte lova en förbättring, för det kommer aldrig att hålla. Men ni som vill veta när det väl händer något, får ju helt enkelt följa på bloglovin eller kolla in lite då och då.

Jag fick just en jättebra idé, det kommer att ta tid att spara till det, men det är det nog värt. Jag ska spara pengar tills sommaren 2012, och detta ska sparas till:

- Bröllop!
- Utlandssemester (a.k.a. bröllopsresa). Inte vilken som helst, utan jag och min nyblivne make ska ha x-antal tusen på kontot. Åka till Arlanda. Och bara ha resväskor med sommarkläder. Var resan går, det bestämmer vi på Arlanda! Och hoppas på sista-minuten-biljetter.

I april har jag också bestämt att vi ska starta upp sparkonton åt Tindra och Thor. Thor fyller ju trots allt 2 år, och jag tänkte att vid 2-års ålder så kan det vara bra att starta sparkonton åt småttingar som komma skall också. Då har man 2 år på sig från förlossningen att se till så att det finns utrymme i ekonomin också. Kontot kommer att vara låst (skrivet på mig och Billy) tills han fyller 25 år, och då kommer kontot att flyttas över på honom. Smart va? :) 18 år och 20 år känns för osäkert, tänk vad mycket roligt man hade kunnat göra om man hade fått sisådär en halv miljon på 18-års dagen. Hade det funnits någonting kvar en vecka senare? Nä. 25 känns som en vettig ålder.
Självklart så kommer inte det att påverka hans möjlighet att ta körkort och ge sig ut i världen, för det ska vi smussla undan pengar till vid sidan av. Kanske inte riktigt lika mycket varje månad, men nog mycket så att han kan ta körkort och få en valfri utlandssemester betald med fickpengar och allt när han fyller 18 och 20. (Körkort 18 och semester 20).
Har räknat att för 100 kr i månaden fr.o.m. 2-års dagen, så kommer han ha gott och väl råd med körkort så fort han blir 18. Och för ytterligare 200 kr i månaden så kan han resa fast 3 gånger till nån solig ö i Europa, alternativt t/r med en polare till Thailand osv..
Jag hoppas att Billy vill göra detsamma för Tindra, för hon kan i varje fall få körkortet betalt. Det är det minsta man kan göra tycker jag. Betyder det att jag helt enkelt får hoppa över 3 flaskor cola, 2 luncher på stan eller 2,5 ciggpaket i månaden så är det tamejf*n värt det! Inte en suck i världen.

Nu ropar älskling att det är sovdags, och det är det väll.. Så thoudilooou!
(P.S. om en vecka är Malin här och härjar med mig! D.S.)


Kommentarer
Postat av: Marie

sv; jo, jag vet! men det känns inte så kul att lägga upp en massa recept som jag inte kommer att kunna göra på 8 veckor :P men tack för tipset, har allt haft det i tankarna :) sen tränar jag ju på badhuset där det bara finns gym och simhall, så inte så mycket att variera sig på :) men det ska nog bli något med träning också :) tack för tipsen!



och förresten, grattis till bröllop! jag läste något om det under nästa år? :)

2011-01-26 @ 19:53:31
URL: http://etthundrafemton.blogg.se/

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0