big bad word, spell it with four letters

Idag har jag en sämre dag. Nu är det "längesen" jag hade bra dagar och dåliga dagar.. Jag har bättre och sämre dagar. Egentligen så är det för mycket för att ens kunna hantera själv, tankar alltså. Funderar på att kanske försöka få lite hjälp på vägen, men då måste man ta sig för att ringa och boka tid också. Sen ska man ju hålla den tiden, det är ju också ett problem. Men någonting måste göras åt situationen för det tär på allt. Det är som en bakterie som bara äter bort allt gott här i livet. Kommer nog få ta tag i lite på egen hand också, just nu går jag och är irriterad hela dagarna i princip. Och jag vet att jag inte är den lättaste att leva med, men jag vill bara att allt blir bra i slutändan. För allihopa.

Byte av ämne. Under en av mina bättre dagar var jag väldigt produktiv, och gjorde en hel-makeover i köket. Nu är det vardagsrummet och sovrummet kvar, sen ska hallen målas om och nytt golv ska läggas. Efter det så ska sovrummet målas om. Funderar eventuellt på att lägga in en heltäckningsmatta i Lillemans rum, visst det är svårare att göra rent men det är så himla golvkallt eftersom att vi bor längst ned på markplan. Man får helt enkelt ge sig fan på att det ska bli rent när man städar där. Sen ska balkongen göras iordning, steg ett är redan färdigt. Det var nämligen ca. 30 kartonger, 3 svarta sopsäckar samt en helvettes massa saker som skulle in i förrådet som stod där. Det är borta nu, möblerna är på plats och jag har till och med fått ut en ljuslykta och dynor på stolarna. Nu ska allt annat bara dit så att det blir sjukt mysigt, mitt mål är att kunna gå ut med frukosten på våren och äta den ute i vårsolen. Sen kommer ju gubbar och bygger min altan och förstör allting, men man får ju hålla ut. Det kommer att bli sååå bra när dom är färdiga! Pool- och grillparty hos mig någon? Wooop!

Har ni tur så hittar jag ett bra tillfälle att ta kort, så lägger jag ut dom på bloggen. Men just nu är det så att såfort man städar så blir det tre gånger stökigare på tio minuter.

Ska iväg och sätta upp vårgardinerna i sovrummet och i Lillemans rum nu :)

P.S. Jag älskar Billy (Han står bakom mig) D.S.


Kommentarer
Postat av: Tina

du vet jue att jag alltid (iaf för det mesta) svarar när du ringer, så om de e nått, tveka inte :) och förresten TUSEN TACK för den übersöta blomman o kortet jag fick igår! Och tårtan också! Uppskattar verkligen en sån chest.. (stavas de så?!) Imorn hoppas ja du blir glad, för då ska vi köra bingokväll för hela slanten :) wiie!

2011-01-08 @ 18:18:25

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0