life is the art of drawing without an eraser

Nu har jag blivit inspirerad, spenderat extremt mycket tid på nätet och blivit mer inspirerad. Hallen är färdigmålad, men den är ändå ett tomt staffli. Inga möbler, inga avtryck. Den är min att prägla. Detta är vad jag kommit fram till:




Den röda korgen har jag beställt gånger tre. Det är en taschilini från darlingdesigns. Ursöta och väldigt praktiska! Nu ska jag bara inhandla självhäftande bokstäver från Panduro, som jag ska klistra på mina taschilinis. Sen ska jag hitta rätt beslag att hänga upp dom med.
Lådan längst upp till höger är Kontaktboxen. Denna funderar jag på att tillverka själv. Väldigt smart sak att sätta fast på väggen, man slänger ned en skarvdosa och sen stoppar man ned diverse laddare/kontakter. Voilá! Ordning och reda på mobiler, kamerabatterier etc.
Bänken med tre korgar under kommer från Jysk. Helt underbar! Den heter Maui och det finns en matchande byrå/hylla med 3-6-9 korgar i. Jag funderar på den med 9 korgar, men jag får fundera lite till. För det känns som att det blir lite för mycket förvaring, om det nu går att få förmycket av förvaringsmöjligheter. Men eftersom att det är tre korgar i bänken också, så blir det totalt 12 korgar. MYCKET!
Mattan med blommor på går att vända på, så att man får den inverterad i färgerna. Men jag vill nog ändå ha en röd matta med vita detaljer, just för att få lite färg i en annars ganska livlös hall. Mattan heter Lilo och är av märket Pappelina.
Den röda skålen med nötter i är tänkt på byrån/hyllan, och den ska ju inte vara fylld med nötter. Jag funderar dock på att använda den som en aromamelt-brännare, eftersom att den klarar det. Babelfatet tänkte jag även det ha på hallen/byrån. Däremot vet jag inte vad jag ska ha. Dekoration blir det i alla fall. Fatet heter Babel och finns på darlingdesigns, skålen är en skapelse av Eva Solo.
Istället för hatthylla och hängare har jag tänkt kopiera träden som Swedese tillverkar, jag ska göra egna med hjälp av en mdf-skiva, sticksåg och skumgummiroller. Färgvalet lutar åt vitt, eftersom att jag inte gärna har röda träd i hallen, och allt annat skär sig.
Skoskåpen är även dom från Jysk, som jag tänkt ställa mittemot skjutdörrsgarderoben jag tänkt bygga helt själv.


Nu får det vara nog för ikväll. Vi hörs vidare!




Kommentarer
Postat av: Lilli

taschi vadå?



Oh, snygg skarvdosa. Blev lite kär i den.



Så du e händig du,,, själv har jag inget tålamod

2011-02-07 @ 18:26:44
URL: http://curiousmblogg.se

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0