baka baka liten kaka

Nu tänkte jag berätta vad jag håller på med, så inte alla tror att jag gått och dött eller så.

- MDF-skivorna har anlänt och är utsågade och målade. Nu ska det bara målas två strykningar till sen är det färdigt för uppsättning.

- Billy har även fått i uppgift att bygga mig ett nyckelskåp och en matchande postkorg, ritningar gjorde jag i Paint och sen får vi se vad det blir av det.

- Satt och skummade igenom massa bakbloggar tidigare i veckan och fick inspiration. Så nu har jag hallonmousse, dumlefluff och mmf i kylen som ska stå där ett bra tag. Sen ska jag försöka mig på att göra morotskaka i cupcakeform och dekorera med mmf.

- Gårdagen spenderades med skrikande hysterisk son på Willys, där det var totalt omöjligt att navigera p.g.a. punktering på ena bakdäcket på Thors vagn. ALDRIG MER LUFTFYLLDA DÄCK! BAH! Vi fick med oss det mesta vi behövde till baket, men Billy får köpa resten idag när han är iväg på äventyr.

- Idag ska jag göra färdigt mina bakelser - Dumlefluff, hallonmousse och bakelsebottnar täckta med mmf och dekorerade med mmf. Sen ska jag ge mig på mina cupcakes, efter det ska jag göra chokladsnurror och biskvier. Under tiden jag gör allt detta ska jag även tvätta, måla färdigt mina mdf-skivor och underhålla min son. Ambitiös? Ja. Verklighetsförankrad? Nej, kanske inte. Vi får väl seee!

Kommentarer

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0