life. it's the ultimate sin, a game with no rules that you're expected to win.

What comes next. Satt och tittade på lite serier, och just det uttrycket fastnade. "What comes next". Ibland undrar jag. Som jag ser det så finns det två vägar för mig att gå, med lite olika inslag.
Antingen stannar jag i Stockholm tills jag själv känner att det är dags för livet på landet. Första frågan - Stannar Billy eller flyttar han till Karlstad? Sen.. Vad kommer jag att jobba med? Och efter det, kommer jag att vara lycklig?
Eller så flyttar vi tillbaka till Karlstad så fort det finns jobb för oss båda två. Återigen - Vad kommer jag att jobba med? Kommer jag att vara nöjd?

Stor skillnad där. Jag tror inte att jag har möjlighet att vara genuint lycklig i Karlstad, kanske nöjd.. Men inte lycklig. Nu är det inte så att jag tar lyckan för givet, jag menar. Det kan ju vara så att jag inte ens blir lycklig här i Stockholm med alla vännerna, familjen och jobbet jag trivs med. Man vill alltid ha mer, jag tror inte ens att jag har hört någon uttrycka sig "nu är jag helt nöjd. Jag behöver varken mer eller mindre, det är bra så här. Nu kan jag finna min lycka". Det är alltid mer, mer och mer. Är man nöjd med jobbet, så finns det alltid ett "men". Exempel:
Orka? Frågar någon mig om jag är lycklig så kommer jag nog faktiskt tänka efter riktigt noga innan jag svarar. Det kan ju vara så att jag är lycklig, men alltid vill ha mer. Och då måste jag ändra tankesätt. Jag behöver inte alltid mer.




Kommentarer

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0