Dagisplats och kalas

Jaja, nu verkar det som att jag har lite tid över till bloggen. Äntligen...

Thor har ju blivit erbjuden dagisplats, så han börjar på sin 1-års dag. Kanske sådär lite lagom roligt, men vad ska man annars göra på sin födelsedag när man fyller år på en måndag?
Han kommer i alla fall gå från 7 på morgonen tills kl. 15 på eftermiddagen som det ser ut nu. Och det är enbart för att min mamma tar ut komp i 2,25 timmar VARJE dag ! För att hämta honom då. Annars hade det fått vara 7-17 och det kanske inte är så himla kul nu i början när han lär sig att det inte alltid är tyst, lugnt och ensamrätt på vuxna. Så cred till mommo! Iofs har hon ju innestående komp så att hon kan jobba 1 dag i veckan tills pensionen och ändå ha fullt betalt..

Så 12-15 april är det inskolning. Sen är det till att vara ensam på dagis den 16e, och sen kalas den 17e. Jag måste fan ringa och boka lokalen -.- Och inbjudningskorten måste köpas i helgen så att jag kan skicka dom på måndag.. Lite synd bara att man inte kan bjuda Malin o company eftersom att Thor är så tokig i Charlie och jag skulle behöva en vettig människa i min egen ålder på kalaset. Men det känns så fel att ens fråga. Vi får nog ha ett litet minikalas när vi kommer till Karlstad nästa gång. Förhoppningsvis har all snö smält, all is är borta och någon har petat SJs VD från posten när det är dags. Men det kanske är för mycket att begära, jag menar... Det är ju inte som att det är ett år tills vi ska dit och hälsa på :P Men kanske 1,5 månad eller nått.

Nu ska jag fortsätta jobba, tog bara lite paus mitt i allt. Får vi väll se, kanske blir det ett påskkalas med fjädrar och godisägg? :D

Thuudiloou!

Kommentarer
Postat av: Svarttusch

Sv: Ja det gjorde jag ju. Men jag glömmer alltid om det är juni eller juli ;-) Jag minns datumet men inte vilken månad :P

2010-03-18 @ 13:35:15
URL: http://svarttusch.blogg.se/

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0