Tröttheten sliter...

Billy är Mr. Rockstar just nu. Han ser till att jag får sova då och då på nätterna och tar Thor mesta delen när jag är trött och sliten. Vem vet, han kanske tror att jag blir pigg, glad och kåt av att få sova. Men att sova 5-6 timmar per natt (vilket är mer än de flesta nyblivna mammor får) är ändå för lite, man blir trött, arg och lättirriterad och den enda som man kan ge sig på är Billy. Som alltid råkar vara ett steg för nära när jag väl sätter igång. Förlåt älskling, du är värd din vikt i guld.

Thor växer och blir bara starkare för var dag som går, dom senaste 2 veckorna har han gått upp nästan ett kilo. Nu väger han inte mindre än 3320 gram och är redo att ta sin storesyster Tindra med storm. Hur och när vet jag inte dock, har pratat med Billy och sagt att när han jobbar 13.30-22 så är det inte troligt att jag orkar. Kan inte ha både henne och Thor från att hon kommer hem från dagis tills hon går och lägger sig. Eller kan kan jag väl, men frågan är om det är värt det? Billy får ju ändå bara träffa henne om han pallrar sig upp på morgonen, ger henne frukost och tar henne till dagis. Det handlar om 1-1,5 timma per dag, i 5 dagar. Det känns lite fel att hon träffar mig mer än Billy, men vi får se hur det går. Ska försöka till en början bara, för jag vill verkligen att Billy ska få träffa Tindra mycket mer än vad han har gjort sen Thor föddes. Och det är ju viktigt för den unga damen i fråga också, hon mår ju bra av att få vara med båda sina föräldrar och just nu är det bara mamma Empa som gäller. Hoppas bara han tar ansvar och tar henne till dagis fem dagar i veckan, även om han får sova lite och jobba mycket.

Jag har hunnit vara i Stockholm en sväng också, det var härligt. Träffa vänner, familj och bli ompysslad av min egen mamma. Tror hon är väldigt stolt över att vara mormor, hon har verkligen hjälpt till och avlastat under tiden hon varit med oss. Förhoppningsvis kommer jag mer till Stockholm under mammaledigheten, det finns fortfarande några änglar jag inte kunde träffa när jag var där. Sen ska jag försöka höra med Billy om han kan ta semester i slutet av augusti, kanske ta med Tindra och Thor upp till Gällivare en sväng så dom får se riktiga mygg :P Nä, men Boda Borg hade varit kul med Tindra säkert. Om dom inte har skumma öppettider igen.

Nu blev det väldigt långt inlägg, men det finns en sak till jag skulle vilja få med. Vill bara säga tack till Malin och Tommy, finns alltid någon att vända sig till fastän det är långt "hem". Ni är verkligen änglar för mig, och jag kan stolt säga att Malin och hennes sambo Peter kommer att vara de bästa gudföräldrarna man kan tänka sig till Thor.

Kommentarer

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0