Fiskarna bor i vattnet

Idag har varit en produktiv dag. Billy fick fnatt och skulle prompt iväg och fiska, då skulle han ha med sig Tommy och Neo och jag och Thor fick allt hänga på vi också. Sen skulle ju Tindra komma vid 17-tiden, så då var det bara att ta med henne också. Vi gick mot Bellevue runt 15.30-16 tiden och iväg mot Göteborgsudden, efter maskgrävning och besök av farmor, runt 17.30. Det är drygt 3,5 km ut dit från Bellevue, vi hade med oss picnic och fiskegrejer. Där satt vi, njöt av det fina vädret och den underbart vackra utsikten. Billy hävdade att han fått fisk, såhär lät det:
Billy: Jag fick en abborre, men jag tappade den precis vid land!
Tommy: Om du nu ska ljuga, varför inte dra till med gammelgäddan?
Billy: Okej, det var farfar abborre!

Jag fick nästan en Billy på kroken också...
Billy: Men kom hit då!
Giia: Neej, jag är känd för att sätta dragen i nacken på folk.
Billy: Men nejdå, kom hit sa jag.
Giia: Fiska är fan ingen lagsport.. Jaja..
Billy: VAFAN GÖR DU?! Den träffa nästan ögat för fan!!
Giia: Vad vare jag sa?

Bjuder på lite bilder från turen, enjoy! (Pappa blir säkert avis)


     

         

     

Kommentarer
Postat av: Baso

haha det citatet är så bäst. snodde det förövrigt. Mina ben är förövrigt döda! Tack för en bra dag!

2009-06-22 @ 00:16:17
URL: http://www.Baso.nu
Postat av: Johnny

Du glömde lägga ut bilder på all fisk :-)

2009-06-22 @ 11:29:37

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0