Jul jul och ännu mer förbannad jul.

Nu vet jag varför pappa och mamma aldrig var riktigt glada förrän första ölen var öppnad, alla satte sig ned vid julbordet och bara njöt. För det är en jääääävla massa måsten fram tills dess! Julskinkan måste griljeras i tid, revbenen ska grillas - helst dagen innan, maten som inte går att göra dagen innan ska hinna lagas på julafton - när man knappt har tid att ta en sketen smörgås i vanliga fall för att barnen håller igång så mycket! Sen har vi ju det här med städning av lägenhet, det ska ju vara fint och rent när "tomten" kommer, i detta fall Tommy - för tomtedräkter är ju gratis! Klappar ska slås in så fint så fint, för att sen demoleras av småbarn som vill åt innehållet. Julgodiset ska hinna stelna i tid tills att man ska ställa fram det, min kola har inte stelnat än och har stått i kylskåp hela natten.

Jaja, snart kommer Tommy m. familj hit och då ska vi äta tomtegröt (läs RISGRYNSGRÖT). Kanske skriver mer ikväll när jag har öppnat ALLA mina julklappar, nejjusste jag har inga under granen iår..

Kommentarer

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0