Update

Okej, den här vadslagningen drog upp en väldans massa frågor. Så nu ska jag försöka svara på de som kommit upp flest gånger och inte varit alltför nära inpå.

Beräknat förlossningsdatum? Är beräknad till den 26/5 och kommer att föda i Stockholm om allt går som planerat. :)
Normal graviditet? Urinvägsinfektionerna har varit mest irriterande. "Falska" värkar och sammandragningar från v. 24 har också gjort oss oroliga. Men just nu så ska det inte vara något att oroa sig för och förhoppningsvis så ger sig urinvägsinfektionerna så småningom.
Röker? Jo, minskat men inte slutat
Dricker? Inte en droppe sedan dagen innan befruktningen ska ha skett.
Varför sjukskriven? På grund av bäckensmärtor, orsakade av foglossning. Gjort det någorlunda (läs åt helvette) svårt att ta sig runt. Tredje våningen utan hiss är inte optimalt i ett sånt läge.
Sf-mått? Barnmorskan kallar mig "Linus på linjen", så jag antar att det är precis som det ska. Ligger på den heldragna linjen och har gjort det vid varje tillfälle.
Prover? Lågt blodtryck någon enstaka gång, blodsockret har väll inte varit allt för upphetsande men inget som har gjort min barnmorska orolig och om hon inte är orolig så behöver inte jag vara det. Har en riktig "hönsmamma" som barnmorska :)
Pappa Billy? Många frågor i det här ämnet, när dom säger att det inte finns några dumma frågor så måste dom ha rökt på. Ja, det är han som är pappa. Ja jag är säker. Nej det är inte ens en chans på miljonen att det är någon annan. Nej, det verkar inte som att han vill ha ett faderskapstest, tillit kallas det. Ja, jag älskar honom. Nej jag är inte orolig att han ska lämna mig när ungen är ute. Varför stanna i 9 månader och sen dra direkt när ungen kommer? Ja, Tindra (Billys dotter sedan tidigare) är också en del av vår familj och kommer alltid att vara det. Nej, vi hade inte planerat det och visst var det lite av en överraskning från början, nu räknar vi dagarna som ett barn räknar dagarna till julafton. Ja, han är ett enormt stöd och jag skulle inte kunna kräva någonting mer från honom, och jag har inte ens behövt göra det fram tills nu. Han har varit mer än hjälpsam och stöttande, av egen vilja. Ja, det var han som ville att barnet skulle heta Thor men just nu finns det inte ett namn som jag hellre skulle döpa mitt barn till och det betyder väldigt mycket för honom. Och andranamnet Johnny blir det eftersom att min far heter så i förnamn och Billy heter så i andranamn. Nej, Billy har inte tvingat mig att gå med på att döpa honom till Gustafsson, det var helt mitt val och det kändes självklart för mig. Nej vi är inte gifta, eller förlovade. Vi är sambos och det duger bra tills vidare, vi har varit tillsammans i mindre än ett år och det känns lite som att vi bara hade förlovat oss för att det skulle "se bra ut" om vi hade gjort det nu. Vill hellre avvakta och se när det är rätt, och ja vi har pratat om det men ingen av oss stressar som sagt. Nu får det räcka. Resten av frågorna var helt enkelt för störda/visade för stor brist på respekt för att besvaras.

Ni får väll säga till om jag glömde någon, skrev inte direkt upp alla frågor när dom kom :P Slänger med en bild från v. 32+1 också.


Kommentarer
Postat av: Baso

Du låter klart mer mogen i detta blogginlägg än du gjorde när du anlände i värmland ;D envisa "jag ska alltid veta bäst " - Gia har blivit stor ^^,

2009-04-05 @ 10:47:56
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Baso

Jag mena inte storleken ! :P Slappna av mjukis :D

2009-04-05 @ 15:20:03
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Baso

Åh ÖL ! :D

2009-04-05 @ 16:40:19
URL: http://www.baso.nu
Postat av: mammamuu

Vilken tur att jag inte frågade något ;)

En torr och tråkig korrigering av din faktaruta bara:

Man döper inte någon till något namn, varken för-eller efternamn.

Dopet är en kyrklig rit och det innebär att man döper barnet till GUDS BARN-inget annat.

Vad gäller namnen så NAMNGER man och det kan man göra utan dop!

Efternamnet väljer man som man vill, men om man ska använda båda namnen så är det det namn som står sist som blir huvudefternamn, det andra blir mellannamn. Och man använder inte bindestreck mellan två efternamn i det fallet, bara om det är släktnamn-gårdsnamn.

Så där...slut på präktigrutan. ;)

2009-04-05 @ 18:45:36
URL: http://www.mammamuu-carola.blogspot.com
Postat av: Jessica

Mysigt med bäbismage, mindre trevlig med foglossning bara :/

2009-04-06 @ 09:37:15
URL: http://mamsyjess.blogg.se/

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0