Första besöket

Jaha, då var det första besöket avklarat. Gick dit med en klump i magen, kanske lite fel sätt att uttrycka sig på nuförtiden, och gick runt byggnaden ett par gånger för att "gå bort" oron. Jag var där strax efter åtta på morgonen och hade nästan en halvtimma på mig att försöka komma på alla frågor som poppat upp i huvudet sen förra torsdagen.

Väl inne så hämtade jag två papper i receptionen, så att jag kan skriva mig på rätt vårdcentral och få en läkare som jag själv väljer. Det var barnmorskan väldigt tydlig med över telefonen igår, att jag måste välja en läkare.

Vi satt och pratade om allt och ingenting i över en timma, och jag kände tillit till den här kvinnan som kommer att vara min stöttepelare dom kommande 7-8 månaderna. Vi bestämde att det var mellan v4+2 till v7+5. Mer exakt får vi veta i december när ultraljudet kommer, och då får vi KANSKE veta om det blir en liten fröken eller en grabb. Men det beror på hur långt gången jag är och ifall att vi får en barnmorska på ultraljudet som ids leta efter det, eftersom att det inte är hennes skyldighet egentligen.

Jag och BM Inger pratade lite om hur Billy jobbar osv, eftersom att det finns viktiga milstolpar under graviditeten som hon ville att han skulle vara med på. Inskrivningen, ultraljudet, första gången man lyssnar på hjärtljudet m.m. Så vi bokade tid den 9/10 för inskrivning, då går vi igenom lite mer grundligt vad det finns för anlag för sjukdomar, vikt, tar blodprov och mäter äggvita eller nått sånt.

Nu ska jag inte skriva mer om det här, för det kommer inte vara någon som orkar läsa snart :)




Adieu!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag läser :)

Läser för att det låter myysigt!

2008-09-30 @ 22:02:06
Postat av: mammamuu

Jag har skrivit svar till dig på min blogg!

2008-09-30 @ 22:57:33
URL: http://mammamuu-carola.blogspot.com

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0