Tröttis

Seg och trött, ändå har jag sovit jävligt mycket och väldigt bra natten till idag. Vaknade med Älskling och låg och latade mig i sängen rätt länge.

Fick städat, diskat och dammsugt här hemma på köpet, plus att han stekte grymt mycket pannkakor. Blir att ta med till jobbet imorgon också, så jag slipper slå ut på personalmat. Måste verkligen ge mig med att käka jobbmat, det är inte bra. Inte för mig och inte för Kotten.

Inatt satt jag och Billy uppe rätt länge, vi började skriva ner namn som vi tycker om. Både flick- och pojknamn. Det kändes lite overkligt, som att man bara gjorde det för att. Men ett flicknamn kom vi överrens om iallafall, det var det första namnet jag kom på och det gillade han också. Härligt :)

Nu är jag sådär ensamt ensam igen. Inte klängigt ensam, jag vill inte ta hit någon kompis och underhålla mig här. Det är inte det. Jag är sådär ensam så att jag vill gå och lägga mig och sova bort resten av den här dagen, så att jag kan komma upp och gå till jobbet imorgon. Och jobba bort hela den här jobbiga lönehelgen. Lönehelgerna är värst, inte för att det är mycket på jobbet. Utan för att det var då man brukade göra någonting roligt, gå på bio eller gå ut och äta. Kanske gå på krogen och dansa. Dansa saknar jag, bara komma in i den där mörka lokalen, börja prata med vännerna genom att teckna med händerna och putta dom i rätt riktning för att musiken inte gick att överrösta, tränga sig fram till en av barerna och ta något snabbt att dricka för att sedan ta med sig glaset ner på dansgolvet och bara släppa loss. Kanske bli uppraggad av någon skitful kille, så att man får teckna till vännerna att dom ska gå emellan. Men det jag saknar är att göra någonting, ta en fika på stan och bara sitta i 3-4 timmar med mer och mer påfyllning på den varma chokladen eller téet. Sådär glömma bort tiden. Eller spendera en heldag i gallerian, käka någonting ute och sen hem för att ha tjejkväll framför tv:n med McDreamy och McSteamy. Varför kan jag inte få allt? Bo här i Karlstad och ha mina vänner här, eller bo i Stockholm men fortfarande känna lugnet och få ha kvar Billy.

Jag funderar seriöst på att ta sista pengarna och ta sista tåget till Stockholm idag, och sjukanmäla mig från jobbet lördag och söndag. Men så gör man inte, nej.. Ska man jobba så jobbar man när man är schemalagd, inte när det passar. Det blir att äta kyckligen, kolla på Ugly Betty och sen sova. Sova tills jag ska till jobbet imorgon. Sen jobba, hem och sova lite mer. Sen upp och jobba, hem och sova ännu mer. SEN, får jag åka till Stockholm. När lönehelgen är över och alla vännerna går tillbaka till jobbet, den där måndagen som ingen ser fram emot. Jag är ledig, ledig måndag till torsdag. Sen jobbar jag helgen igen. Jobbar bara helger känns det som, har inga problem med det, det är helgerna ångesten kommer på...

Kommentarer
Postat av: Baso

Svar: det ordnar sig :)

2008-10-27 @ 14:18:51
URL: http://www.Baso.nu
Postat av: Baso



Du är utmanad i min blogg:



http://baso.blogg.se/2008/october/utmaning-var-det-har.html

2008-10-28 @ 13:37:37
URL: http://www.Baso.nu

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0