Happy Day. (?)

Dagen började rätt kasst, men efter att Billy åkt och jag kommit in i duschen så såg allting mycket bättre ut. Eller, rättare sagt när jag kom ut ur duschen. Det verkar som att det är mycket lättare att bli känslosam just nu, jag tar åt mig mycket mer nu än tidigare och jag ser alltid någonting negativt i allting som sägs. Kanske inte det bästa för min egen del, och definitivt inte det bästa för andras skull heller.

Efter duschen tog jag skinksmörgåsar, fyllde vattenflaskorna, klädde mig och stoppade ned halsduk, mössa och vantar i fickorna - utifall att jag skulle bli hungrig, törstig eller kall. Hmm... Så förutseende har jag aldrig varit. Halsduken åkte på direkt när jag kom utanför dörren, skinksmörgåsen slank ned rätt fort och vattenflaskan var slut lagom tills dess att jag var akut kissnödig.

Jag fick pannkakor av Jilli, däremot så blev jag påtvingad allt möjligt sött såsom marshmallow fluff, vaniljcheesecake m. kolasås och mandeltårta (tror jag) med någon nougatcreme i. Seriöst, Det där fluffet var typ vanillinsocker-smet! Och sen fick jag ju se efter Saga medans hon stekte pannkakorna, inte så mycket jobb.. Men jag antar att hon fick sig några skratt när det hördes "Nej! Nu ska vi vara snälla!!" och "Åååhh glaaaad Saga, nu är vi glaaada!" från soffan.

Kom hem strax innan 18 och slängde i mig lite pizza, bara nog mycket för att magen inte ska kurra. Nu är jag hungrigare än någon gång tidigare idag, men jag har fortfarande inte orken att göra nån macka eller nån "riktig" mat. Vill bara ligga här i soffan i 3 timmar till, tills Billy kommer hem och får mig att orka in till sovrummet :)

På torsdag är det dags för inskrivningen, Billy följer med. Han har inget val, inte när det gäller deltagande under förlossningen heller. Han SKA helt enkelt vara med.

Jaja, nu blev det lite väl långt. Hoppas ni orkar :)





Kommentarer
Postat av: mammamuu

Joo, det är riktiga känslosvall i takt med hormonsvängningarna. Ofta förstår man inte själv hur man kunde överreagera och bli så ledsen för"ingenting",men det går snart över. För att du inte ska bli för lättad kan jag berätta att det blir minst likadant direkt efter förlossningen och upp till 1 vecka framåt! ;D

2008-10-07 @ 20:55:47
URL: http://mammamuu-carola.blogspot.com
Postat av: LInda

AAA kan inte fatta det att du ska bli mamma! Känns som typ igår då vi lekte ute hos er på stängarö eller nåt :P

2008-10-08 @ 23:32:15

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0