Diem perdidi

Ingenting har jag gjort idag, ingenting nyttigt iallafall. Inte ens lagat mat. Känner ingen motivation till någonting, har haft en stark vilja att gå och lägga mig i sängen i princip hela dagen. Men icke, för då känns det verkligen sämst, som att man bara sover bort dagarna, fast det är det jag innerst inne VILL göra. När jag är ledig, varför kan jag inte få göra det utan dåligt samvete? Orka.

Känner mig ensam och har börjat få samma mardröm om och om igen, bara det att det inte är en dröm, det är ett minne som är "distorted". Vet inte vad det heter på svenska. Det är det minnet, bara de att det är småsaker som inte stämmer. Namn, färg på tapeterna osv. Så jobbigt när man vaknar av drömmen, och är alldeles klarvaken. Sådär så att det absolut inte går att somna om. Så tittar man på klockan och ser "06:03" eller liknande. Första natten väckte jag Älskling för tröst, men inte efter det. Jag är en sånn som oftast lär mig av mina misstag, så nu har det blivit så att jag gruvar mig för nattsömnen.

Jaja, nu funderar jag på om jag ska orka upp ur soffan för att hämta ett glas vatten. Hoppas verkligen att jag får tillbaka energin snart, som BM sa att jag skulle.

Adieu.

Kommentarer

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0