Vuxentajm och Handling

Jaha, nu har väll antagligen nog många påpekat det. Visst har man mognat sen jag kom till Karlstad, det är ju oundvikligt. Jag kom in i ett seriöst förhållande, fick mer ansvar, flyttade hemifrån och nu har jag ansvar för inte bara mig själv utan för lilla Kotten också.

Satt och tänkte på det där med att vara vuxen och att behöva ta beslut. Vad gör man om man tar fel beslut? Och är man naiv när det aldrig blir rätt från början? Näe, tror att vara vuxen handlar inte om att ta rätt beslut, utan mer om att man kan hantera dom besluten man tar.

Idag har vi varit iväg och handlat. Först var vi på IKEA, och jag var jätteduktig! Jag gick därifrån med endast en påse Daim! Kanske beror på att Billy var den med betalkortet.. Men duktig var jag! Sen åkte vi till ICA MAXI, där fick jag två Adventsstjärnor! En vit med gulddetaljer och en svart med silverdetaljer. Dom är fina ! Så dom ska jag sätta upp i nya lägenheten. Mamma hade skickat mail imorse också, hon kommer nån gång runt den 3/12 och stannar drygt en vecka. Skönt är det.

Nu ska jag duka undan efter TacoTajm, och sen mysa i soffan med Älskling. Kanske finns någon bra film att se på, men ikväll får det inte bli för sent. För imorgon ska vi till inskrivningen på Vuxenutbildningen! Wiie!

Pusshaj!

Kommentarer

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0