Det lilla röda huset

Nu var det där igen! När jag vaknade hade jag fortfarande bilden i huvudet. GAH! Go away go away go away!

Bilden föreställer ett litet rött hus, med vita knutar och en stor gräsmatta framför. Jag sitter och plockar i rabatterna där jag har planterat massa fina blommor och B spelar fotboll med ynglingarna på gräsmattan. Igår bad jag Baso att måla upp en bild åt mig, men nej. Det vägrades. Jag tror jag ska rita bilden, och sen bränna den. Då kanske jag inte vaknar med samma jävla bild i huvudet varje morgon. Börjar bli smått irriterande. Okej om det hade varit spökhus, eller om det hade sett övergivet ut eller nått.. Men nej, där var vi, hela familjen och lyckliga som få. Jag menar, seriöst?

Idag blev det visst att åka in lite tidigare till jobbet, blir bara 2 timmar extra men dom 2 timmarna spelar roll när man nyss har vaknat.. Nu har jag ju 50 minuter på mig att göra mig iordning så att jag kommer iväg i rätt tid. Kanske ska käka på jobbet... Gå om 40 minuter och ta något snabbt att äta, har varit sugen på en kyckling/bulgursallad hela veckan.. Uhj..

Jusste, idag får jag plastsäckar av Älskling! Woohoo! Inte alltså, jaja.. Ni förstår inte det. Jag kanske får förklara.. Jag har velat sätta igång att få undan massa småplock och sånt i snart en vecka. Men flyttkartongerna står uppe hos Baso och Billy glömde att ta med säckarna igår. Ska bli skönt, imorn är jag ledig. Så jag funderar på att börja plocka ned dom kläderna som är rena, och sen tvätta resten och sortera ut vinterkläderna från sommarkläderna. Då får man undan typ hälften iallafall. Sen ta itu med bok/tvhyllan. Där är det massa småplock. Jaja, för att inte bli alldeles för långdragen.

- Jag ska rita en bild, bränna den och sen gå vidare med mitt liv.
- Jag ska tidigare till jobbet, både för att jobba och för att kunna äta.
- Jag ska börja packa ner kläder och prydnadssaker under morgondagen.

Tchüß!

Kommentarer
Postat av: Mammamuu

Med enkel amatörpsykologi i bagaget ser man ju lätt att din dröm beror på en oro över att ni INTE ska bli en lycklig liten familj och att allt INTE ska gå bra. Det ligger undermedvetet och kan bara bearbetas på natten. Så fort du kan slappna av och lita på att du klarar dig och barnet, att du kan hantera ditt liv OAVSETT hur det går med relationen så kommer du sluta drömma den drömmen!

2008-11-06 @ 20:07:21
URL: http://www.mammamuu-carola.blogspot.com
Postat av: Lollo

haha.

Jag trodde jag aldrig skulle se dig som fru med barn och man i ett litet rött hus med vita knutar ;-)

2008-11-06 @ 21:58:58

Kommentar:

Alias:
Spara uppgifterna?

MSN: (publiceras ej)

Ditt hem på nätet:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0